Meest gestelde vragen
In de nabije toekomst worden nog een aantal functies aan het programma toegevoegd zoals het maken van afspraken met een iPhone, brieven, beheer van persoonlijke contacten, het maken van facturen, een gedocumenteerde lijst van voedingssupplementen, patiënten aan hun afspraak herinneren via een sms, een mogelijkheid om gekende patiënten online te laten reserveren,... Telkens wanneer een nieuwe feature beschikbaar is word je daar met een berichtje van op de hoogte gebracht.
De verbinding van je computer met de server verloopt over https in plaats van over http. Dit betekent dat je verbinding zo sterk beveiligd is als online bankieren. In de praktijk is je eigen computer de zwakste schakel. Let dus op dat je je wachtwoord niet laat slingeren en laat het niet automatisch invullen door je computer.
Neen, naast een goeie web browser op je computer (best Firefox) en internet heb je niets nodig. Wij zorgen voor de infrastructuur zoals server, back-ups, updates, enz.
Dat is niet nodig. Wij voorzien twee back-ups per dag. Deze back-ups worden voor optimale veiligheid naar een andere locatie gebracht.
Als je de gegevens op een propere manier hebt opgeslagen wellicht wel. Je contacteert ons best om zeker te weten of het kan en om een offerte op te maken.
Ja, indien je een toestel hebt (zoals de iPhone, en Android smart phones) met een volwaardige browser dan kun je Finaltouch mobiel gebruiken. Daarvoor werd een speciale applicatie ontwikkeld. Voor een volledige uitleg verwijs ik graag naar onze
blog.
Abonnement
Het betreft een principe waarbij de klant de volledige vrijheid moet hebben om het abonnement na een bepaalde periode op te zeggen. Ook wij hanteren dat principe. Je abonnement wordt dus niet in alle stilzwijgen verlengd. Als klant bepaal je zelf om te verlengen door te betalen voor een nieuw jaar.
In de rechterbovenhoek van het programma vind je knop abonnement. Daarop zie je wanneer je abonnement afloopt. Je zal zowel via e-mail als via een bericht binnen Finaltouch een verwittiging ontvangen als je abonnement haar einde nadert. Gedetailleerde instructies zullen in je abonnement ter beschikking zijn.
Neen, verlengingen van een abonnement gebeuren steeds vanaf de einddatum van de huidige periode. Dit geldt ook voor de demo. De eerste maand gebruik is dus sowieso gratis.
Niet! Opzeggen 3 maanden op voorhand via een aangetekende brief of zo, dat is een model waarin we niet geloven. Bij ons geldt het "easy come, easy go"-principe. Wil je het programma niet verder gebruiken, dan betaal je gewoon niet voor je volgend jaar, je abonnement zal automatisch blokkeren.
Je moet rekenen op maximaal 5 werkdagen nadat de storting op onze rekening aankwam. Dat zijn dus ongeveer 6 tot 7 werkdagen nadat je de betaling uitvoerde. Het is dus beter tijdig te betalen. Het nieuwe jaar wordt sowieso gerekend als verlenging van de lopende periode.
Niet meteen, je gegevens worden pas gewist als je het programma meer dan een half jaar niet gebruikt.
Agenda
Ja, daarvoor moet je je op je Finaltouch agenda abonneren met een offline agenda zoals iCal voor Mac of Outlook voor Windows.
We leveren de agenda in het cal-formaat dat de meeste offline agenda's (maar ook Google agenda) aan kunnen. De url vind je in het onderste blokje rechts van je agenda.
Elk programma heeft daarvoor haar eigen werkwijze. Om die te achterhalen bekijk je best de instructies van je offline agenda.
Dossier
Je kunt in de eerste plaats bepaalde gegevens in het vakje safety plaatsen. Een andere mogelijkheid is om bepaalde gegevens in andere vakken tussen twee uitroeptekens te plaatsen. Dat hoeven geen volledige zinnen te zijn. Je kan ook één woord midden in de zin aanduiden als safety.